Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Січень 2015  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Головна » 2015 » Січень » 01 » Робота МАН. Світочі української літератури у філателії. Історія виникнення марки
18:17
Робота МАН. Світочі української літератури у філателії. Історія виникнення марки

1.2 Історія виникнення марки і сучасна поштова марка

 

Поштова марка – цінний папір, що є свідоцтвом оплати поштового відправлення. Використовується шляхом наклеювання на предмет поштової пересилки й наступного погашення поштовим штемпелем.

Історики філателії відзначають кілька ранніх проектів створення поштової марки. Цю ідею висували і шведський лейтенант К. Треффенберг (1832 р.), і словенський чиновник Л. Кошір (1836 р.), і англійський видавець Д. Чалмерс (1837 р.) та інші.

Але запровадження наклеюваної поштової марки пов'язують з ім'ям англійського поштмейстера Роуленда Хілла, автора ескізу першої у світі поштової марки (з нім. mark — поштовий знак різної вартості, свідчення оплати державного збору), яка увійшла в обіг 6 травня 1840 р. в Англії.

З чого ж починається марка?

Передусім з теми, за втілення якої береться художник. І від того, наскільки вдало в нього це вийде, залежить популярність майбутньої поштової мініатюри.

У дореволюційній Росії на державних знаках поштової оплати зображали, як правило, герб і портрети царів.

У СРСР одних лише марок щорічно випускалося понад сотню найрізноманітніших сюжетів. У кожному випадку художник спочатку робив ескіз – збільшений у кілька разів малюнок марки. Літературний редактор обирав кінцевий варіант напису. Це зовсім не просте завдання, особливо, коли йдеться про текст купона – бажано, щоб він вийшов коротким і виразним, як, скажімо, девіз чи лозунг, і містив при цьому максимальну кількість інформації з теми. Потім проект обговорювася на художній раді Міністерства зв’язку СРСР, після чого він або відправлявся на друкарську фабрику, або готувався остаточний варіант, за яким виконували зменшену до заздалегіть вибраного розміру друкованої форми марку.

Нині в більшості країн світу видання марок – це формування історичного, наукового та культурного іміджу держави, підтримання його на міжнародній арені за допомогою поштової художньої мініатюри.

А теперішні філателісти – не лише активні колекціонери різноманітної поштової продукції, а й дослідники та активні пропагандисти історії зв’язку та інших сфер діяльності людини, що знаходять своє відображення в поштових марках.

Поштова мініатюра є не лише знаком оплати – це чудовий витвір мистецтва, якому притаманні не тільки унікальні художні властивості, а й пізнавально-ілюстративні цінності. У марці може бути цікавим усе – від змісту зображення до друкарських нюансів. Зазвичай вона, як сторінка своєрідного літопису, спонукає до вивчення історії країни, природного її розмаїття, культури й мистецтва, науки і спорту.

Вона по праву вважається візитною карткою, для якої не існує кордонів у поширенні інформації про державу.

Сучасна українська марка має велику художню цінність, вирізняється високою якістю друку й оригінальною системою захисту від підробок.

Ефективну марковидавничу діяльність здійснює творчий колектив дирекції «Видавництво «Марка України» УДППЗ «Укрпошта», який залучає до плідної співпраці відомих художників, серед яких – Юрій Логвин, Олександр Калмиков, Миколай Кочубей, Василь Василенко, Кость Лавро, Катерина Штанко, Володимир Таран, Валерій Руденко, Оксана Тернавська та багато інших. Усі разом вони працюють задля піднесення авторитету підприємства та держави, в ім’я утвердження добра й людяності на Землі.

Вагома роль у популяризації філателістичнох справи належать журналу «Філателія України» та газеті «Поштовий вісник» - періодичним виданням Укрпошти.

Проведення філателістичних виставок, які демонструють досягнення філателістів та марковидавців, участь у міжнародних експозиціях та видання каталогів знаків поштової оплати сприяють залученню до такої надзвичайно важливої та цікавої справи, як філателія, нових ентузіастів, серед яких немало молоді.

Переглядів: 1357 | Додав: optik | Теги: робота МАН, сучасна поштова марка, історя виникнення марки, Філателія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar