1.1 Актуальність наукової роботи
Сьогодні розвиток філателії займає важливе місце у формуванні історичного, наукового, культурного іміджу кожної держави.
Мене зацікавила тема тим, що поштова мініатюра – це не лише знак оплати, а й чудовий витвір мистецтва, якому притаманні унікальні художні й пізнавально-ілюстративні цінності. Марка – це візитна картка, для якої не існує кордонів.
Вона єднає людей навколо прекрасного й доброго, стимулює творчий пошук, сприяє формуванню багатогранного світогляду особистості, сприяє зближенню народів на основі принципів взаєморозуміння й поваги.
Розкриваючи тему, я ставлю перед собою мету: дослідити поштові мініатюри, які були присвячені українським письменникам. Систематизувати філателістичний матеріал про світочів української літератури для практичного використання в роботі учнів та вчителів як ілюстративний. Популяризувати філателію серед молоді.
Наукова новизна роботи полягає в тому, що ніхто ще не досліджував і не систематизував марки про українських письменників. Я пропоную детальний аналіз цих художніх мініатюр, звертаю увагу на їх різновиди, каталогізую у хронологічній послідовності для зручності в практичному використанні.
Отже, мета моєї наукової роботи – розглянути різноманітність і багатоплановість поштових мініатюр, присвячених світочам української літератури. Залучити до такої цікавої справи, як філателія, нових ентузіастів. Розкрити велику художню цінність української марки.
Об’єктом дослідження є марки, присвячені українським письменникам.
Теоретичне значення роботи я вбачаю в тому, що вона є підґгрунтям для розуміння краси мистецтва в мініатюрі. Кожен із розділів розглядає видавництво марок, присвячених письменникам України в радянський період та в період незалежної України, охоплює відповідний обсяг літератури, дає можливість ознайомитись із різними поглядами на виготовлення поштових мініатюр.
Практичне значення дослідження полягає в тому, що подані філателістичні матеріали можуть бути використані для багатьох видів навчальної діяльності: уроків, засідань гуртків, позакласної роботи. Його результати будуть цікавими для вихователів, учителів, студентів філологічних факультетів, краєзнавців та всіх, хто зацікавиться філателією.
|